FANDOM

EyeofHORUS3

Oko Horusa

Oko Horusa jest medalionem, który ma duże znaczenie w zagadce Domu Anubisa. Jego obecną posiadaczką jest Nina Martin. Dostała go od Sary wówczas sama nie wiedziała, że jej dom kryje jakąś tajemnicę. Oko Horusa jest kluczem do tajemnych przejść w domu Anubisa, zaś tylko Wybrana i Osirian mogą go używać. W serii 3 Nina daje medalion Eddiemu.

Miejsca z symbolem Oka HorusaEdytuj

W starym akademiku jest wiele miejsc z takim symbolem, m.in. na poręczy od schodów w holu, na ruchomej ścianie na strychu, na ścianie w holu, na zepsutej kuchence (tajemne przejście do piwnicy) w kuchni, na kielichu Ankh oraz na środku obrazu przedstawiającego państwo Frobisher-Smythe.

MitologiaEdytuj

Medalion jest związany z mitologią starożytnego Egiptu. Horus był przedstawiany, jako bóg z głową sokoła. Według mitu jego oko (związane z bogiem słońca Ra) oznaczało ochronę, władzę królewską i zdrowia. Set (zły bóg pustyni) pewnego dnia odebrał Horusowi oko, by zyskać władzę. Plany pokrzyżował mu bóg Thot (bóg księżyca i mądrości), który uzdrowił Horusa przywracając oko.

Używanie Oka HorusaEdytuj

  • Otwiera sekretny panel na poddaszu.
  • Otwiera stary piekarnik w kuchni.
  • Otwiera ścianę w holu.
  • Otwiera arabski słownik.
  • Używany jest do budowy kielicha Ankh.
  • Otwiera tajne pomieszczenie na poddaszu.
  • Ujawnia ostateczną zagadkę, aby znaleźć maskę Anubisa.
  • Otwiera panel nad kuchenką.

CiekawostkiEdytuj

Ninas locket

Otwarty medalion

  • Medalion można otworzyć - w środku znajduje się portret młodej Sary Frobisher-Smythe.
  • Oko Horusa jest nieoficjalnym symbolem domu Anubisa, a także symbolem serialu.
  • Oko Horusa widnieje też na znaku przed wejściem do domu Anubisa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki