FANDOM

Nickelodeon

Logo kanału

Nickelodeon (w skrócie Nick) to amerykański kanał telewizyjny przeznaczony dla dzieci i młodzieży, uruchomiony 1 kwietnia 1979 roku. Do roku 1981 istniał pod nazwą Pinwheel. Emitowany również w innych krajach, między innymi w Wielkiej Brytanii, Australii, a także w Polsce.

Polska wersja Nickelodeona została uruchomiona 10 lipca 2008 r., o godz. 12:00. Właścicielem kanału jest MTV Networks Polska.

ProgramyEdytuj

SerialeEdytuj

W ramówce Nickelodeona w większości występują seriale. Są to głównie produkcje własne stacji, w tym animowane dla dzieci (np. SpongeBob Kanciastoporty czy Pingwiny z Madagaskaru) i fabularne dla młodzieży (np. iCarly czy Tajemnice domu Anubisa).

FilmyEdytuj

Do tej pory od czasu nadawania stacji wyemitowano siedem filmów fabularnych, w tym trzy wytwórni Nickelodeon Movies: Spectacular (wersja z lektorem), Wyśpiewać marzenia i Wesołych Świąt – Drake i Josh oraz cztery wytwórni Pacific Bay Entertainment: Wymiatacz, Bestia z Wolfsberga, Wróżkowie Chrzestni: Dorośnij Timmy! i Big Time Rush w akcji.

Nick JuniorEdytuj

Stacja od początku nadawania emituje własny blok przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Pasmo zawiera seriale takie jak Dora poznaje świat lub Olivia. Nadawane jest zazwyczaj w godzinach rannych. Obecnie można je oglądać w godzinach 06:00-07:05 oraz 07:55-10:25 w dni powszednie (poniedziałek-piątek) oraz 06:00-09:10 w weekendy.

Polskie produkcjeEdytuj

Stacja emitowała również produkcje polskie takie jak Szkoła Rysowania oraz Roztańczony Nick. Produkcje te zawierały treści edukacyjne ucząc dzieci rysowania ulubionych postaci oraz kroków tanecznych.

Dostępność w PolsceEdytuj

Program nadawany jest 7 dni w tygodniu, a jego czas transmisji zmieniał się dość często:

  • 10 lipca 2008-21 czerwca 2009: od niedzieli do czwartku 05:00-22:00, w piątki i soboty 05:00-23:00
  • 31 grudnia 2008: środa 05:00-01:00
  • 22 czerwca 2009-12 stycznia 2010: codziennie 05:00-23:00
  • 31 grudnia 2009: czwartek 05:00-01:30
  • 13 stycznia-28 lutego 2010: codziennie 05:00-02:00
  • 1 marca 2010-obecnie: codziennie 24 godziny na dobę

Czas reklamowy jest sprzedawany przez At Media. Program jest dostępny obecnie dla abonentów satelitarnych platform cyfrowych: Vectra, n, Cyfrowy Polsat oraz w sieciach telewizji kablowej.

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki