FANDOM

Kielich Ankh został rozdzielony przez boga Anubisa na kilka części. Każda ukryta została gdzieś w domu. Poniżej znajduje się lista poszlak które prowadzą do Ankh.

Spis treściEdytuj

[ukryj]#Pierwsza poszlaka

  1. Druga poszlaka
  2. Trzecia poszlaka
  3. Czwarta poszlaka
  4. Piąta poszlaka
  5. Szósta poszlaka
  6. Siódma poszlaka
  7. Ósma poszlaka
  8. Dziewiąta poszlaka
  9. Dziesiąta poszlaka
  10. Jedenasta poszlaka
  11. Dwunasta poszlaka
  12. Kielich Ankh

Pierwsza poszlakaEdytuj

Fabian i Nina znaleźli na strychu obraz dziewczyny, gdzie naszyjnik Niny był używany, aby otworzyć ukryte drzwi. Na odwrocie portretu znaleźli zestaw trzech egipskich hieroglifów pisanych maleńkim drukiem w jednym rogu.

Zagadka: Brak.

Rozwiązanie: Hieroglify przetłumaczona na wyrazy "pod ósmym schodkiem". Kiedy Nina wyrwała górną część ósmego schodka na klatce schodowej, znalazła klucz.

Druga poszlakaEdytuj

Lokacja: Fabian i Nina użyli klucza z pierwszej wskazówki, aby otworzyć pudełko na poddaszu. Znajdują tam zestaw starych wałków fonograficznych oraz kostkę, pierwszą część kielicha. Gdy słuchają wałków, słyszą dziewczynkę mówiącą do fonograficznego cylindra. [1]Pierwszy kawałek Ankh - otwarta kostka

Zagadka: "Gdy dzień spotyka kres, szklane łzy oczy spostrzegą."
P

Rozwiązanie: Na wałkach znajduje się pamiętnik młodej Sary Frobisher-Smythe. Żeby zdobyć wskazówkę, trzeba ułożyć na tym relikcie odpowiednią kombinację. "Sibunie" udało się to... zupełnie przez przypadek. Kostka spadła na ziemię i się sama otworzyła.

Trzecia poszlakaEdytuj

[2]Druga część kielichaLokacja: Drugi element Ankh to coś w rodzaju berła. Znajdował się w ścianie, w holu. Nina odnalazła właściwe miejsce za pomocą żyrandola, który podczas zachodu słońca zaświecił na zielono i wskazał miejsce z berłem. Wskazówka była ukryta w środku niego, trzeba przekręcić górę reliktu, aby się otworzył.

Zagadka: "Keth to miejsce, w którym znajdziesz, tamże w płomieniach musisz zajrzeć za."
D
T

Rozwiązanie: "Gdy dzień spotyka kres" oznacza zachód słońca. "Szklane łzy" odnoszą się do żyrandola w głównym wejściu. Podczas zachodu słońca, przez okna w holu przechodzi światło na żyrandol. Kiedy światło skupi się na szklanych częściach żyrandolu, zielony promień bezpośrednio wskaże panel, który otwiera oko Horusa. Kawałek układanki jest w środku.

Czwarta poszlakaEdytuj

[3]Trzecia część AnkhLokacja: Piwnica.

Zagadka: zbiór liczb.

Rozwiązanie: Z poprzedniej zagadki "Keth" oznacza w Egipcie "miejsce ognia". Nina uważa, że chodzi o kominek, ale w rzeczywistości odnosi się do pieca w kuchni, którego nikt nie mógł otworzyć. Piecyk jest otwierany przez naszyjnik Niny i odkrywa przejście prowadzące w dół do piwnicy. W piwnicy znajduje się duży pierścień na uwięzi z numerami wewnątrz obręczy.

Piąta poszlakaEdytuj

Lokacja: Zagadka kryje się w szufladzie w sarkofagu z numerem 1922.
Sl

Zagadka: "W skórę oprawiony i zatrzask. To jedyne miejsce, gdzie wczoraj następuje pojutrze."

Rozwiązanie: Najczęstsze numery na pierścieniu to 1, 9 i 2. Z 2 użytą dwukrotnie, tworzą 1922, rok, w którym odkryto grobowiec Tutencham
S
ona. Na sarkofagu w salonie widnieje napis "1922". Za nim jest następny trop.

Szósta poszlakaEdytuj

[4]Arabski Słownik[5]Zagadka napisana niewidzialnym atramentem

Lokacja: Słownik, o którym mówiła zagadka, został znaleziony w szkolnej bibliotece.

Zagadka: "Pod spojrzeniem Horusa jest kula i wydrążenie. Dwa w prawo dla nieskończoności, raz w lewo na śmierć."

Rozwiązanie: Słowa z poprzedniej zagadki "wczoraj" i "jutro" odnoszą się do słownika. Odpowiedzią jest ta książka oprawiona w skórę i zatrzask. Wewnątrz jest wydrążony obszar mający zagadkę napisaną niewidzialnym atramentem, który objawia się przez latarkę.

Siódma poszlakaEdytuj

Lokacja: Ten element znajduje się w jednej z kul przy schodach w holu. [6]Miejsce ukrycia czwartego kawałka Ankh

Zagadka: "Ojciec mojego Ojca dumny. Twarz jego i dłonie razem, wokół Izydy i Ozyrysa, a Horus-ich syn mnie wskaże."
150px-Turning the globe

Rozwiązanie: Poręcz od schodów ma kilka wyrzeźbionych oczu Horusa. Uchwyty na końcu są w kształcie kuli. Obracając jedną z nich dwa razy w prawo, otwiera się, ukazując kawałek układanki, a po przekręceniu raz w lewo, blokuje się i nigdy nie może być otwarta ponownie. Zawiera fragment Ankh, który Victor konfiskuje. Kod wprowadzony do niego ukazuje inną zagadkę do kolejnego kawałka Ankh.

Ósma poszlakaEdytuj

[7]

Lokacja: Wewnątrz zegara.
D

Zagadka: "Przebudzić głos." "Przebudzić głos."

Rozwiązanie: Poprzednia zagadka odnosi się do zegara dziadka ("ojciec mojego ojca" to "dziadek"). Dłonie razem, wokół Izydy i Ozyrysa (księżyc i słońce), egipski bóg Horus jest reprezentowany przez trójkąt, który może być utworzony przez wskazówki zegara, gdy wskazują na trzecią, co powoduje, że panel w zegarze się otwiera. Jednak panel zawierał kawałek Ankh, który Victor już odkrył. Ten kawałek jest podobny do poprzedniego, a kod wprowadzony na nim ujawnia wiadomość na ścianie "Przebudzić głos".

Dziewiąta poszlakaEdytuj

'Lokacja': Wewnątrz fałszywego cylindra fonograficznego.

Zagadka: "Sekret przeszłości poznasz, spoglądając poza świat przez szkło." [8]

Rozwiązanie: Poprzednia zagadka odnosi się do głosu z fonograficznych cylindrów. Pusty cylinder, który tworzył dźwięk pisków, gdy Fabian i Nina próbowali go odtworzyć, okazał się fałszywy i posiadał wskazówkę ukrytą wewnątrz.

Dziesiąta poszlakaEdytuj

Lokacja: Pojawia się na powierzchni księżyca, gdy skupi się na nim teleskop.

Zagadka: "Uwolnij moc i podświetl drogę. Znajdź półkulę ukrytą pod spodem."

Rozwiązanie: Tekst "spoglądając poza świat przez szkło" oznacza użycie teleskopu. Zagadka pojawia się na powierzchni księżyca, gdy się skoncentruje na nim teleskop.

Jedenasta poszlakaEdytuj

[9]Szósty kawałek AnkhLokacja: Szósty Ankh jest ukryty w podstawie żyrandola. Kiedy Nina go otworzyła, wypadł kawałek papieru wraz z kolejną częścią kielicha.
Sz

Zagadka: "W źrenicy pychy wroga mojego ukryty jest ostatni z reliktów."

Rozwiązanie: Poprzednia zagadka oznacza dno żyrandola. Dom prowadzi Ninę do niego i kiedy go otwiera, wypada część kielicha i kawałek papieru - zagadka prowadząca do końcowego kawałka Ankh.

Dwunasta poszlakaEdytuj

[10]Ostatnia poszlakaLokacja: W Corbierrze.
L

Zagadka: Brak (to już ostatni relikt).

Rozwiązanie: Poprzednia zagadka ukryta pod żyrandolem dotyczy Corbierre'a. Nina usuwa jego głowę i znajduje część z napisem "END".

Kielich AnkhEdytuj

[11]Kielich AnkhKielich jest niezniszczalny. Wszystkie siedem wskazówek tworzą "Kielich Ankh". Kielich Ankh należał do egipskich bogów, jednak Amneris wykradła go i ukryła w grobowcu Tutenchamona. Bóg Anubis rozbił więc kielich na 7 części, czyniąc go bezsilnym do tego czasu ponownego złożenia. Tylko potomek Amneris może zmontować kielich.

Kielich może być montowany w wybranej godzinie wybranego dnia, tylko raz na 25 lat. Po zmontowaniu, ten kto wypije eliksir życia z kielicha Ankh będzie nieśmiertelny. Jednak konsekwencją nieśmiertelności jest utrata życia przez jednego z siedmiu wcześniej ustalonych osób, czyli "Siedmiu Akolitów".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki