FANDOM

Kielich Ankh.png

Kielich Ankh

Kielich Ankh jest skarbem ukrytym wewnątrz domu Anubisa. Jeżeli wypije się z niego eliksir życia, można stać się nieśmiertelnym. Kielich jest celem Tajemniczego Zgromadzenia. Jest on również poszukiwany przez Rufusa Zeno.

Kielich Ankh znalazł się w domu za pośrednictwem państwa Frobisher-Smythe, którzy wykradli go z grobowca Tutenchamona. Ukryli go w domu tak, żeby nie można go było znaleźć. Bleh.

Ojciec Victora próbował go odnaleźć, jednak nie udało mu się. Myślał, że mała Sarah wie, gdzie on jest ukryty. Z tego powodu kazał synowi wydusić od dziewczynki informacje, grożąc oddaniem chłopca do sierocińca. To zniszczyło przyjaźń Victora i Sary.

Dlaczego był poszukiwany przez Tajemnicze Zgromadzenie?Edytuj

Ojciec Victora zrobił eliksir życia. Używał go, żeby mieć młody wygląd. Zmarł, zanim zdążył przekazać recepturę synowi. Victor miał jeszcze eliksir po ojcu i używał go, podobnie jak on. Jednak nie znał receptury i nie mógł go zrobić więcej. Przez lata próbował otworzyć przepis, jednak bez skutku. Victor po jakimś czasie skupił się bardziej na odnalezieniu Kielicha Ankh, żeby zyskać nieśmiertelność i nie przejmować się eliksirem. Uważał, że "wyrzucanie łusek życia" (co powoduje śmierć jakiejś osoby po wypiciu eliksiru z kielicha przez kogoś innego) jest niemożliwe, jednak pod koniec serialu okazało się prawdziwe.

W sezonie 2 Victor szuka Księgi Izydy, która może ewentualnie mieć recepturę na eliksir.

HistoriaEdytuj

Fd2803820029e19d5011294e.jpeg

Fragmenty kielicha

Według książki o mitologii egipskiej, Kielich Ankh należał do egipskich bogów, jednak Amneris wykradła go i ukryła w grobowcu Tutenchamona. Bóg Anubis rozbił więc kielich na 7 części, które później państwo Frobisher-Smythe ukryło w domu Anubisa. Obecnie są one w posiadaniu "Sibuny". Anubis zawarł z Amneris umowę, że raz na 25 lat w specjalnym dniu o pewnej godzinie, potomek Amneris będzie mógł złożyć Kielich Ankh w całość. Osoba ta urodziła się 7 lipca o godzinie 7:00. Na początku myślano, że potomkiem Amneris jest Joy Mercer. W finale okazało się, że Joy urodziła się w złą godzinę i prawdziwą wybraną jest Nina Martin.

CiekawostkiEdytuj

  • W mitologii egipskiej "ankh" to nazwa hieroglifu reprezentującego "życie wieczne".
  • Począwszy od finału sezonu 1 wydaje się, że kielich nie jest już użyteczny, ponieważ ostatnia dawka eliksiru życia Victora została wyrzucona przez Fabiana.
  • W oryginalnym holenderskim Het Huis Anubis, kielich nazywany jest "Świętym Graalem".
  • W sezonie 2 Nina zabiera kielich spod podłogi na scenie i ukrywa go w sekretnym miejscu na strychu.
  • W celu złożenia Kielicha Ankh trzeba wypowiedzieć inkantację: "Kręgiem światła zamykam Krąg Życia..."

Więcej z Fandomu

Losowa wiki