FANDOM

Frobisher Library

Biblioteka Frobisherów

Biblioteka Frobisherów to jedno z głównych miejsc akcji w sezonie drugim. Bohaterowie spędzają tu mnóstwo czasu.

HistoriaEdytuj

Biblioteka została wybudowana przez Robert Frobisher-Smythe i Louisę Frobisher-Smythe'ów. Po ich śmierci miejsce to opustoszało i przez kolejne osiemdziesiąt lat nikt tam nie zaglądał.

Wzmianka o bibliotece pojawia się w odcinku House of Dolls - prowadzi do niej wiadomość z lalki niegdyś należącej do Sary, ukrytej na strychu. To tam także powinna znajdować się Księga Izydy. Victor i pan Sweet sprawdzili szufladę, w której przedmiot powinien się znajdować, ta była jednak pusta. Bibliotekę odkryła także Sibuna. Victor, chcąc odnaleźć księgę, próbował wygrać miejsce na wystawę pt. Skarby Egiptu - udało się, przez co na miejscu pojawiły się repliki egipskich reliktów, m.in. Maska Anubisa.

W finale sezonu drugiego, Nina, Amber i Joy znajdują klucz, aby otworzyć szafkę z maską. Później, Nina nosiła Maskę Anubisa, a Senkhara otworzyła portal z zaświatów w bibliotece. Eddiemu udało się wypędzić Senkharę korzystając z korony i jego mocy jak Osiriana. Rufus Zeno również nosił ten artefakt.

Wystawa Skarbów EgiptuEdytuj

"Skarby Egiptu" to wystawa objazdowa, która została umieszczona w bibliotece podczas sezonu drugiego. Była prowadzona przez Jaspera Choudhary'ego i zawierała liczne artefakty, takie jak maska Anubisa (która była uważana za replikę).

Tajne przejścieEdytuj

Library passage

Tajne przejście w bibliotece

W komnacie szóstego wyzwania znajdowało się także kolejne przejście - było ono jednak zamknięte, na dodatek nie prowadziło do Maski Anubisa. Jest to przejście łączące podziemne komnaty z biblioteką Frobisher-Smythe'ów - otwiera je jeden z sześciu amuletów, ten, na którym widnieje wizerunek ibisa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki